תוכניות בטיחות עסקיות חשובות לכל העסקים, ללא קשר לגודלם. לכל עסק צריכה להיות תוכנית למקרה חירום.
מדריך זה יעזור לכם ליצור תוכנית בטיחות עסקית מקיפה שתשמור על בטיחות העובדים שלכם והעסק שלכם מתנהל בצורה חלקה בכל מצב.
1. להקים ועדת בטיחות
השלב הראשון ביצירת תוכנית בטיחות עסקית הוא הקמת ועדת בטיחות. ועדה זו צריכה להיות אחראית לפיתוח ויישום תוכנית הבטיחות. הוועדה צריכה להיות מורכבת מנציגים מכל המחלקות בחברה.
2. ערכו הערכת סיכונים
השלב הבא הוא ביצוע הערכת סיכונים. הערכה זו צריכה לזהות את כל הסיכונים הפוטנציאליים שעלולים להשפיע על החברה. לאחר זיהוי המפגעים, על הוועדה לפתח תוכניות להפחתת הסיכונים. 3. לפתח מדיניות ונהלים
לאחר הערכת הסיכונים, על הוועדה לפתח מדיניות ונהלים לטיפול בהם. מדיניות ונהלים אלה צריכים להיות מתוכננים כדי להגן על עובדים, לקוחות ומבקרים מפני פציעות או תאונות פוטנציאליות.
4. הכשרת עובדים
לאחר שפותחו המדיניות והנהלים, יש להכשיר את העובדים עליהם. יש לתת לעובדים הכשרה בכיתה והן הכשרה מעשית, כך שהם מוכנים במלואם ליישם את תוכנית הבטיחות.
5. ליישם את התוכנית
לאחר הכשרת העובדים, ניתן ליישם את תכנית הבטיחות. יש לבחון את התוכנית באופן קבוע כדי לוודא שהיא יעילה ועדכנית.
6. הערך והתאם לפי הצורך
השלב האחרון ביצירת תוכנית בטיחות עסקית וגם בהכנת תיק שטח הוא להעריך אותה באופן קבוע ולבצע התאמות לפי הצורך. ההערכה צריכה לכלול מידע מעובדים, לקוחות ומבעלי עניין אחרים. בהתבסס על קלט זה, הוועדה יכולה לבצע שינויים בתוכנית לפי הצורך.
טעויות נפוצות שנעשות בעת יצירת תוכנית בטיחות עסקית:
1. אי שיתוף כל בעלי העניין בפיתוח התכנית.
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנעשות בעת יצירת תוכנית בטיחות עסקית היא אי שיתוף כל מחזיקי העניין בתהליך הפיתוח. תוכניות בטיחות חייבות להיווצר בהתערבות העובדים, ההנהלה ואנשי מקצוע בתחום הבריאות והבטיחות. ללא קנייה מכל הצדדים, קשה ליצור תוכנית מקיפה העונה על הצרכים של כל המעורבים.
בנוסף, אי שיתוף כל מחזיקי העניין עלול להוביל לבלבול ותסכול אם התוכנית לא מועברת או מובנת כראוי. טעות נוספת שנעשתה לעתים קרובות היא אי עדכון תוכנית הבטיחות על בסיס קבוע. ככל שעסקים מתפתחים, כך גם צרכי הבטיחות שלהם הולכים ומתפתחים. סקירה ועדכון קבוע של תוכנית הבטיחות עוזרת להבטיח שהיא תישאר רלוונטית ויעילה.
2. אי עריכת הערכת סיכונים יסודית.
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנעשות בעת יצירת תוכנית בטיחות עסקית היא אי ביצוע הערכת סיכונים יסודית. הערכת סיכונים היא שלב ראשון חיוני בזיהוי סיכונים פוטנציאליים ופיתוח אמצעי בקרה מתאימים. ללא הבנה מעמיקה של הסיכונים העומדים בפני העסק שלך, יהיה קשה לפתח תוכנית בטיחות יעילה. טעות נפוצה נוספת היא אי שיתוף כל העובדים בתהליך תכנון הבטיחות.
לכל אחד בארגון שלך צריך להיות תפקיד בזיהוי סיכונים ופיתוח אמצעי בקרה. לבסוף, טעות נפוצה נוספת היא אי בדיקה ועדכון של תוכנית הבטיחות שלך מעת לעת. ככל שהעסק שלך משתנה ומתפתח, כך גם תוכנית הבטיחות שלך צריכה לעשות זאת. על ידי שמירה על שלוש הטעויות הנפוצות הללו, אתה יכול לפתח תוכנית בטיחות עסקית יעילה יותר.
3. אין תוכנית לפינוי במקרה חירום.
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנעשות בעת יצירת תוכנית בטיחות עסקית היא אי קיום תוכנית פינוי מקיפה. במקרה חירום, חשוב שכולם ידעו לאן ללכת ומה לעשות.
על ידי תוכנית פינוי מתוכננת היטב, אתה יכול להבטיח שכולם בארגון שלך בטוחים ושהעסק שלך יוכל להמשיך בפעילות.
Comments are closed.