עולם לקויות הלמידה עבר מהפכים שונים והתקדם רבות בעשורים האחרונים. בעוד שבעבר ילד היה מוגדר כבעל לקויות למידה וכמעט ללא אבחנה מבדלת, כיום ניתן לחלק תתי-סעיפים רבים בלקויות למידה אצל ילדים.
כל ילד המאובחן עם לקות למידה מקבל אבחון אישי המאתר ומצביע על הלקויות שלו, מה שמאפשר נקיטת צעדים פרטניים בהתאמה אישית, למען יצירת מערך התמיכה הנכון והמתאים ביותר לכל ילד וילד.
תוכניות התמיכה, המסלולים, התרופות, הטיפולים הישירים והמקיפים הנוגעים באספקטים החברתיים, הכול נלקח בחשבון בימינו, עם העלייה במודעות לדבר, וזאת בכדי לאפשר לילד הסובל מלקויות למידה לצעוד בתלם וליהנות מהצלחות כשאר הילדים.
גישה רחבה בלקויות למידה אצל ילדים
הטיפול בלקויות למידה אצל ילדים מתחיל בבית ובבית הספר, שני הגורמים המשמעותיים ביותר בחייו של הילד. שיתוף הפעולה בין הגופים הוא גורם מפתח להצלחת המהלך, ויאפשר לילד ליהנות מהתחושה כי יש לו גיבוי וכי הוא לא לבד.
ילדים רבים חווים תסכול ותחושת בדידות כשהם אינם מובנים וכאשר המבוגרים האחראים, אליהם עיניהם נשואות לפיתרון, לא מצליחים לגבש פעולה ברורה שתיתן לילד את הביטחון כי הוא בסדר, וכי הוא מסוגל.
מסיבה זו הטיפול בלקויות למידה אצל ילדים חייב לכלול בתוכו התאמה לא רק של אופני הלימוד, אלא גם של האופן בו דמויות המפתח בחיי היום-יום של הילד פועלות ומתקשרות עם הילד הסובל מלקות הלמידה.
טיפול ישיר בלקויות למידה
התמיכה בילדים הסובלים מלקויות למידה איננה מוגבלת ע"י שינוי דרכי המערכות התומכות – החינוכית והביתית. כיום ישנם מגוון טיפולים הנוגעים ישירות בגוף הבעיה, שלעיתים קרובות מקורותיה מושתתים על קשיים רגשיים.
אבחון ראשוני מדויק יכול להצביע על מקורות רלוונטיים לבעיה, ובכך לתרום לבחירה בסיוע המתאים ביותר לכל ילד. באם מתגלה בעיה כימית של חוסר איזון כלשהו המונע מהילד ריכוז גבוה לדוגמא, הרי שטיפולים שונים יכולים לתמוך בהצלחת הילד להתמודד עם הקושי גם ללא שינוי המערכת כולה, שהרי שינוי זה עלול לגרום לילד לחוש שונה ולא כמו כולם.
שינויים תזונתיים, טיפול פסיכולוגי, וטיפולים משלימים בהומיאופתיה ורפואה סינית גם הם מהווים פיתרונות מעולים בהתאם לחומרת הבעיה, ולסיבות התעוררותה, וזאת בהתאם לאבחון.