לא מעט צעירים בוחרים ללמוד פיזיקה בתיכון מאחר, והם מבינים שזה מקצוע אשר יכול לעזור להם להשתלב במקצועות מדעיים בעתיד. מי שלומד פיזיקה ועושה בגרות במקצוע, יכול להשתלב בעתיד במקצועות בתחום המדע, רפואה, מחשבים, רובוטיקה ועוד מגוון מקצועות נוספים.
עבור תלמידים רבים אשר לומדים פיזיקה בתיכון, זו פעם ראשונה שהם נפגשים עם החומר מאחר ובחטיבה או ביסודי, הם מעולם לא למדו את התחום. זו הסיבה שלפחות בתחילת הדרך, הם נתקלים בקשיים רבים אשר מחייבים אותם לקבל עזרה חיצונית, עזרה שמעבר לכיתה.
לשם כך הם פונים אל מורה פרטי בפיזיקה אשר יכול לעזור להם לקבל את הכלים הנדרשים בשביל להבין את החומר והצליח בלימודים. מקצוע כמו פיזיקה, צריך לזכור, מזכיר מאוד מקצועות כמו מתמטיקה לדוגמא, שכן גם בו, אם לא לומדים את החומר בצורה טובה מתחילת הדרך, עלולים להיתקל בקשיים רבים. לכן נכון, לא לחכות ולא לדחות את התהליך אלא לקחת עזרה כבר בשלב הראשון שנתקלים בקושי מסוים, בשביל שיהיה ניתן להצליח ולהשתלב.
לפני שנסביר בקצרה, כיצד שוכרים בצורה נכונה את שירותיו של מורה פרטי בפיזיקה, נציין שמקצוע זה נלמד ברמות שונות, עד לחמש יחידות ובמקומות מסוימים אף יותר. מה שאומר, ככל שעושים יותר יחידות בגרות, כך רמת הקושי עולה. מצד שני, זה מקנה הרבה יותר אפשרויות באקדמיה בעתיד.
כיצד שוכרים את שירותיו של מורה פרטי בפיזיקה
מורה פרטי בפיזיקה הוא בדרך כלל איש מקצוע שעוסק בו באופן מעשי ובמקביל גם מעביר שיעורים פרטיים, לא פעם מדובר בסטודנט שעושה תואר בפיזיקה ומעוניין לצורך השלמת הכנסה להעביר שיעורים פרטיים, מורים בתיכון שמעבירים גם שיעורים פרטיים או מורים שיצאו לפנסיה ומוכנים להעביר שיעורים לתלמידים.
החוכמה היא לדעת לבחור במורה שיש לו מספיק ניסיון וידע בתחום. ניסיון שמתאים לצרכים שלנו כתלמידים, הן מבחינת החומר שנלמד בכיתה, רמת הידע שלנו וכן המטרות שהצבנו בפנינו. צריך לומר, מורה פרטי בפיזיקה מעביר שיעורים לא רק לתלמידי תיכון אלא גם לסטודנטים בתואר ראשון שנתקלים בקשיים שונים, בעיקר בשנה הראשונה ללימודי התואר.
נקודה שנייה שצריך להתייחס אליה, היא האופן בו השיעור בנוי. אנחנו צריכים להחליט האם אנחנו רוצים מורה שיעבור איתנו על החומר שנלמד בכיתה, בגדר שיעור עזר, או שאנחנו מעוניינים גם להתקדם הלאה. במקרה כזה המורה צריך לדעת לבנות את השיעור בצורה כזו שאנחנו לא נתרחק יותר מדי מהחומר שנלמד בכיתה, אלא התהליך צריך להיות איטי ומודרג, חופף כמעט במקביל למה שנלמד בכיתה. כך אנחנו נוכל להבין אותו טוב יותר כשנלמד אותו במסגרת בית הספר.
נקודה אחרונה, הכל מתחיל ונגמר בכימיה שלנו עם המורה. זו צריכה להיות כימיה ברמה של היכולת שלנו להסביר למורה מה אנחנו מבינים וברמה שיהיה לנו נעים לשבת איתו וללמוד.
Comments are closed.