רבים מנהלי החנויות שרוצים לדעת מי זה אותו הלקוח שמגיע ומעביר ביקורת על החנויות מבלי שידעו וזאת על מנת לנהל את החנות שהם אחראיים עליה בצורה טובה יותר. לקוח זה תפקידו להעביר דו"ח על התנהלות החנות במגוון היבטים, ולכן חשוב למנהלי החנות להיות מוכנים לקראת לקוח מסוג זה. אז איך נדע לזהות את הלקוח? מה תפקידו של לקוח סמוי, ואיזה דו"ח הוא מעביר לרשת? ובכלל – כיצד מתכוננים לקראת בואו כל התשובות בהמשך.
מיהו הלקוח הסמוי?
לקוח זה הוא לקוח שתפקידו להעביר ביקורת על חנויות ששייכות לרשתות שונות. הלקוח מגיע אחרי שנבחר מכלל לקוחות סמויים שנבחרו מחברות השמה שונות, והוא מגיע אחרי הכנה של חברת השמה לביקורות חברות, סקרי שוק, וביקורות לקוחות סמויים. הלקוח מקבל תדרוך לגבי חנויות הרשת והוא מגיע כדי לבחון את תפקוד החנויות ולהעביר לאחר הבחינה דוח מסודר אל החברה המתמחה בדוחות לקוחות סמויים.
איך נדע לזהות לקוחות סמויים?
את הלקוח קשה מאד לזהות. הלקוח מתנהג כמו כל שאר הלקוחות שמגיעים לרשת. הוא בעצם אדם רגיל מהשורה שהגיע אל חברת ההשמה לאחר שחיפש עבודה זמנית בלוחות הדרושים. את הלקוח הכשירה החברה לסוג העבודה והוא יכול להיות אישה, בחורה צעירה, גבר, בחור צעיר, פנסיונר, אם לילדים, וכל אדם ממוצע שנכנס לחנות. הלקוח יכנס לחנות, יפנה אליכם במספר שאלות הנוגעות לפרטים בחנות, יבצע רכישה וילך לדרכו. סביר להניח שלא תוכלו לזהות את הלקוח הסמוי כלל וכלל.
אז כיצד מתכוננים לקראת הלקוח הסמוי
כדי להתכונן לקראת הביקורת רצוי שהחנות שלכם תהיה מוכנה בכל ימות השנה לקראת ביקורת שכזאת. חשוב שהחנות תהיה נקייה ומסודרת. שהמוצרים יהיו מסודרים ומלאים על המדפים, שהסחורה תהיה מסודרת גם המחסן (לעיתים לקוחות סמויים מעיפים מבט במחסן וזאת מבלי שתשימו לב), שהמוזיקה בחנות תהיה נעימה ולא מחרישת אוזניים, שהמוכרים בחנות יהיו פעילים ואדיבים, יש להיות מכרתיים ולהציע מוצרי מדף, חשוב להיות שירותים, ותמיד ערניים. בכך תקבלו ציוניים גבוהים, העובדים שלכם יוכלו להתקדם וכמובן גם הסניף שלכם ואתם.
Comments are closed.