מוצר חדש היוצא אל העולם הינו פגיע ועלול להתרסק בכל רגע. הדבר אומנם נשמע מפחיד אך כדי לפתור את בעיית הפגיעות של המוצר, יש לשווק אותו לקהל הרצוי בצורה הטובה ביותר על מנת להבטיח את הצלחתו בשוק המבוקש.
ישנן דרכים רבות לשווק מוצרים. כל צורת שיווק תיעשה כמובן בהתאם למוצר הנדרש, אך אחת מהדרכים המקובלות ביותר הינה סרט שיווקי – הידוע גם בשמו המסחרי, פרסומת. מטרת הסרט היא להציג את המוצר בצורה הטובה והמדויקת ביותר שלו. בסרטים אלה נבחר להציג את היתרונות של המוצר, חוות דעת חיוביות עליו, דגשים בסיסיים על השימוש הקל שבו וננסה לפתות את הקהל להשתמש בו.
קהל היעד של סרט שיווקי
חברה היוצרת סרט שמשווק, חייבת לדעת לקלוע לקהל היעד שהיא מבקשת למכור לו. למשל, אנשים הקונים מוצרי תינוקות, הם ההורים של התינוק ולא התינוק עצמו, לכן חברה המשווקת צעצועי ילדים תעדיף לפרסם את היתרונות של המוצר אשר תורמים להתפתחות הילד, מאשר את הצבעוניות שלו.
דוגמאות נוספות לשיווק נכון של מוצרים:
- חברה המוכרת מרככי כביסה, תעדיף להשתמש בצבעים פסטליים ורכים למוצרים שלה, ובכך ליצור אוירה רגועה אפילו בלחץ של עבודות הבית.
- חברה המשווקת מזון מהיר, תציג את היתרונות שבאכילתו בזמני לחץ שמבוגרים רבים שרויים בו.
כדי ששיווק יהיה מוצלח ומדויק עליו לעשות שימוש נכון באמצעים המצויים לפניו. לדוגמה, חמשת החושים שלנו- ראיה, מישוש, שמיעה, טעם וריח. כדי לממש את חוש הראיה, משתמשים כמובן בשלטי חוצות, בפרסומות בטלוויזיה וכדומה. בחוש השמיעה משתמשים לרוב ברדיו, כאשר אנו מאזינים לשיר אהוב ומיד לאחריו תשודר פרסומת.
הסרטים המפרסמים הפכו למקובלים יותר ויותר בחברה של ימינו וישנן לא מעט חברות המתעסקות ביצירתם. הסרטים משודרים לרוב בטלוויזיה, על שלטי חוצות וכקדימונים לפני סרטים בקולנוע. שיטה נוספת לפרסום היא ברדיו. עקב החשיפה הרבה הם לא ניתנים לפספוס. הם מצויים בכל פינה אליה נפנה, ומשדרים את המסר שהם מנסים להעביר. כאשר עבודת השיווק נעשית היטב, אפילו הג'ינגלים של המוצרים עוד שגורים בשפתינו אפילו אם עבר זמנם.
Comments are closed.