עורכי דין רבים הקימו לעצמם בשנים האחרונות אתר אינטרנט מושקע, שכן התחרות על הלקוחות הפוטנציאליים בתחום עזה (עקב ריבוי מספר המשפטנים).
כמובן שאין די באתר אינטרנט איכותי, אלא יש גם לדאוג שהוא יתבלט בין כל האתרים האחרים (בדיוק כמו עורך הדין עצמו), ולשם כך יש להקדיש תשומת לב לקידומו בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.
חשוב להדגיש כי קידום אתרים לעורכי דין הוא תהליך ייחודי עבור פלח ספציפי זה של אתרים, ואחת הסוגיות המרכזיות במסגרתו היא האם כדאי לקדם גם במובייל.
מבחינת גוגל התשובה היא חד משמעית
מבחינת גוגל, שמתווה את הקו באופן כללי בכל הקשור לקידום אתרים, התשובה היא חד משמעית כן. קידום אתר של עורך דין, וגם אתרים אחרים, חייב לקחת בחשבון גם את הגולשים הרבים שחווים את האינטרנט דרך סמארטפונים.
בהתאם הוסיפה גוגל לאלגוריתם החיפוש שלה פרמטר בשם Mobile Friendly, כבר באפריל 2015. הכוונה היא שהאלגוריתם בוחן עד כמה האתר נוח לגלישה סלולרית ומשקלל את התרשמותו זו לציון הכולל לפיו הוא מדרג את דפי האינטרנט – כך שחובה במסגרת קידום אתרים לעורכי דין לוודא שהאתר ידידותי לבעלי הסמארטפונים שמנצלים אותם לגלישה.
איך להפוך אתר ל-Mobile Friendly?
הפיכת אתר של עורך דין לידידותי לגולשים בסלולר, מהלך שהוא כאמור חובה במסגרת קידום אתרי עו"ד, מבוססת על 4 מרכיבים עיקריים:
* תמציתיות – אתרים של עורכי דין עשויים להכיל מידע רחב יריעה במיוחד. בסלולר חשוב להציג אותו באופן תמציתי (כמובן שיש לאפשר לרוצים להתעמק לעשות זאת, אבל קודם כל לספק את עיקרי הדברים).
* פשטות – כל פעולה שהגולש ירצה לעשות, יש להבטיח שהוא יוכל לעשות זאת בקלות. בפרט חשוב לאפשר לו ליצור קשר בדרכים השונות בפשטות ובמידיות.
* ניווט – גם הניווט חייב להיות אינטואיטיבי ולאפשר הגעה מהירה לכל מידע חיוני.
קידום אתרים לעורכי דין בסלולר – דגשים נוספים
קידום אתרים לעורכי דין בסלולר חייב לקחת בחשבון את נושא זכויות היוצרים ולהתבסס אך ורק על תוכן מקורי (וכמובן גם איכותי).
דגש נוסף של קידום אתר של עו"ד הוא הימנעות משיווקיות יתר, שפוגעת בתדמיתו המקצועית של עורך הדין.
Comments are closed.