כמעט כל עסק, בכמעט כל תחום, מתמודד על תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים, ועל כספם, מול שורה ארוכה של מתחרים. על-מנת לתקוע יתד איתנה בתודעתם של הלקוחות – הן אלה הקיימים והן אלה שרוצים לצרף למאגר הלקוחות – חשוב לפעול בכמה שיותר אפיקים ואחת האפשרויות היותר משתלמות היא מוצרי קידום מכירות.
מהם מוצרי קידום מכירות?
מוצרי קידום מכירות הם פריטים שונים שמשמשים כמתנה – מתנה עם ערך מוסף בדמות התרומה למיתוג העסק. את המתנות אפשר לחלק בכנסים ותערוכות שבהם העסק לוקח חלק, ללקוחות קבועים, ללקוחות חדשים (בנק למשל יכול להעניק תשורה קטנה אבל בעלת ערך ללקוח שפותח חשבון), לאורחי אירועים שונים (ובפרט בעונת הקיץ שבה נערכים אירועי חוצות המוניים שמושכים אליהם קהל רב), לספקים שעובדים עם העסק, לעובדי העסק ועוד.
בין המוצרים שמטרתם היא קידום המכירות: ספלים ממותגים, דיסק און קי עם לוגו של העסק וסלוגן מתאים, תיקים (מקטנים ועד טרולים), גאדג'טים שונים, שעוני קיר מהודרים והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. קטגוריה נוספת בתחום קידום המכירות היא העברתם של מסרים שונים (שיווקיים כמובן) על-ידי אמנים באירועי חוצות, השקות מוצר וכו' – להטוטנים עם בגדים בצבעי החברה ולוגו בולט, ליצנים שתמיד מושכים תשומת לב רצויה או אמן שנוסע על חד אופן.
על מה חשוב להקפיד כשבוחרים מוצרים לטובת קד"מ?
מוצרי קידום מכירות חייבים להיות איכותיים. אמנם מדובר בדרך כלל במוצרים יחסית בסיסיים – אבל אם למשל לקוח מקבל תיק שהתפרים בו מתחילים להיפרם תוך זמן קצר, הוא ייחס לעסק רשלנות ואפילו זלזול בו. דגש חשוב נוסף שמבטיח לנצל את הפוטנציאל של פעולה זו על-מנת לקדם את המכירות הוא מיתוג נכון של אותן מתנות קטנות אבל שובות לב.
הטכנולוגיות הקיימות מאפשרות לכל בעל עסק למתג שורה ארוכה של מוצרים, וחשוב לנצל זאת. לוגו בולט (בהדפסה איכותית), סלוגן כובש ועיצוב ברוח השפה העיצובית של העסק הם הבסיס המתבקש, ובאופן כללי כדאי לוודא שהמוצרים יהיו אסתטיים ולא "רק" פרקטיים, שכן בימינו העין והרושם שמתקבל מהתבוננות בפריטים כאלה ואחרים משפיעים רבות על התחושות שלנו כלפי מוצרים, ובמקרה זה גם כלפי העסק שהעניק לנו אותם.
Comments are closed.