קידום ממומן הוא אחד מאפיקי השיווק המרכזיים כיום. קמפיין PPC (ראשי תיבות של Pay Per Click, המודל הכלכלי לפיו משלם המפרסם על המודעה, כלומר על כל גולש שלוחץ עליה) נחשב לאפקטיבי מאוד, ובפרט אם הוא מבוצע באופן מושכל – כלומר נשען על מודעה מושכת ומדויקת ועל דף נחיתה חכם.
על מנת להעצים עוד יותר את הישגי הקידום הממומן כדאי להוסיף לו עוד מרכיב – רימרקטינג (ReMarketing).
מה זה רימרקטינג?
במסגרת קמפיין קידום ממומן אנחנו משלמים כאמור על כל גולש שלחץ על המודעה שפרסמנו בגוגל אדוורדס.
אם הגולש הגיע לדף הנחיתה וביצע את הפעולה שרצינו שיבצע (השאיר פרטים, יצר איתנו קשר ובמקרה הטוב ביותר רכש מוצר או שירות שלנו), הרווחנו.
אבל מה קורה אם הוא עבר על דף הנחיתה, אולי אפילו התרשם מאיתנו לטובה אבל מסיבה כזו או אחרת המשיך לגלוש הלאה? במקרה שכזה בעצם שילמנו סכום מסוים לגוגל ולא זכינו לתמורה. כמובן שכל קמפיין לוקח בחשבון שרוב הגולשים שמגיעים לדף הנחיתה לא יהפכו ללקוחות, וגם כך הקידום הממומן עשוי להיות מאוד רווחי – אבל למה בעצם לוותר אוטומטית על כל גולש שכזה?
זוהי בדיוק מהות הרימרקטינג: ניסיון נוסף להפוך גולש שכבר התעניין בנו ללקוח.
איך עובד הרימרקטינג?
על-מנת לבצע רימרקטינג אנחנו זקוקים לרשימת הגולשים שהקליקו על המודעה שלנו – רשימה שניתן לקבל בקלות דרך גוגל אנליטיקס.
למעשה, ניתן לבצע פילוח מדויק אפילו יותר: מי הקליק על המודעה אבל יצא מדף הנחיתה בלי לבצע שום פעולה, מי חזר לאתר או לדף הנחיתה יותר מפעם אחת, מי התחיל לבצע קנייה אבל הפסיק באמצע (אם אנחנו גם מוכרים שירות או מוצר) ובאופן כללי המידע הנגיש עבורנו רחב מאוד.
על סמך הפילוח הנ"ל ניתן להציע הצעות ספציפיות לכל הגולשים שכבר הביעו עניין, כלומר מהווים לקוחות פוטנציאליים במיוחד.
עד כמה קידום ממומן הופך משתלם יותר בזכות רימרקטינג?
באופן טבעי עבור כל קמפיין קידום ממומן התרומה של הרימרקטינג שונה, אבל באופן כללי עפ"י מחקרים שונים הוספת רימרקטינג לקידום הממומן משפרת את הרווחיות שלו במידה משמעותית מאוד, כך שכדאי להיות מודעים לאופציה הזו.
Comments are closed.