סימני מסחר הם אחת הדרכים האפקטיביות לבדל את העסק ממתחריו, ולהקנות למוצרים השונים שהוא מוכר תדמית איכותית וייחודית. על-מנת שאותם מוניטין מרשימים שהושגו במאמץ רב לא יהפכו לנחלת הכלל נדרשת השלמת תהליך משפטי מסודר – רישום סימן מסחר. בימינו ניתן לבצע את הרישום גם אונליין, וכך הוא מתנהל ביעילות. כמובן שגם במקרה של רישום סימן מסחר באינטרנט חשוב לבצע את התהליך באופן מדויק ומומלץ לעשות זאת בעזרת אנשי מקצוע שזוהי מומחיותם.
מה זה "סימן מסחר"?
סימן מסחר עשוי להיות שם של מוצר, שם של ליין מוצרים, מוטיבים ויזואליים (למשל הקשתות המזוהות עם מקדונלד'ס) וגם כל שילוב כזה או אחר בין גרפיקה לבין טקסט.
במסגרת רישום סימן המסחר אונליין כמובן שתידרשו לפרט בדיוק מהו הסימן שעליו אתם רוצים להגן ושאף אחד אחר לא יוכל להשתמש בו.
מה מאפשר רישום סימן המסחר?
לאחר השלמת תהליך רישום סימן מסחר באינטרנט (או בדרך ה"רגילה") תוכלו ליהנות מהיתרונות המשמעותיים הבאים:
* קניין בלעדי – בארץ (וגם בחו"ל, אם רשמתם את הסימן הרלוונטי במדינות כאלה ואחרות מעבר לים)
* בידול מהמתחרים – כולל אלה הבינלאומיים
* אפשרות לתבוע כל גורם מסחרי שינסה להטעות את הציבור ולהשתמש בשם דומה לזה שלכם או במוטיבים ויזואליים דומים
* קבלת תוקף משפטי חד משמעי לגבי מוצרים ושירותים
* מוניטין גבוהים ויתרון של ממש בשוק הרלוונטי למוצר שעבורו בוצע רישום סימן המסחר.
מי אחראי על רישום סימן מסחר באינטרנט?
רישום סימן מסחר באינטרנט ובכל דרך שהיא בעצם מתבצע על-ידי אגף הפטנטים שבמשרד המשפטים. השלב הראשון הוא בדיקה האם אכן מדובר בסימן שטרם נרשם על-ידי אף גורם אחר. השלב השני הוא בדיקת הייחודיות של הסימן (מן הסתם אם יצרן נעליים יבקש לרשום את הביטוי "נעלי ספורט" כסימן מסחר בקשתו תידחה). כדאי לדעת שהרישום כרוך בתשלום אגרה – כ-1,600 עבור רישום בקטגוריה אחת ועוד כ-1,200 ₪ עבור כל קטגוריה נוספת.
מדובר בהשקעה לא מבוטלת של כסף ושל זמן – אבל כאמור גם התועלת גבוהה מאוד.
Comments are closed.