השוק הישראלי והבינלאומי כאחד עוברים לפעילות על גבי רשת האינטרנט, ואם עד לפני עשור מספיק שהיה לכם אתר, כיום ללא ביצוע מהלכי שיווק באינטרנט, לבעלי עסקים אין דרך להתחרות ולנצח.
הגדולים והמצליחים נמצאים בחשיפה גדולה מאוד ברשת, ואם יש חוק עסקי שחשוב להפנים הוא זה שאומר כי כדאי לזהות מה עושים המצליחים ביותר, ולעשות כמותם.
"הגודל לא קובע" – היופי של שיווק באינטרנט לעסקים
אחת העובדות היפות ביותר בעולם השיווק האינטרנט הוא שעסקים בכל סדר גודל יכולים להתחרות על השוק בצורה די דומה. נכון, שמות ענקיים שכבר ביססו את מעמדם בצורה מאוד עמוקה בשוק יזכו לרוב ליתרון בשיווק, אך בכל זאת, הזירה פתוחה בפני כולם.
עם תחכום, הבנה של השוק וידע בדרכי השיווק המגוונות שברשת, גם עסק קטן בתחילת דרכו יכול לקבל זרם אדיר של לקוחות, בהתאם, כמובן, ליכולת ההתמודדות שלו (כדי לשמור על איכות גבוהה במתן השירות).
שיווק באינטרנט לעסקים קטנים מתחיל בחשיבה ובתכנון, וממשיך בנקיטת פעולות מדויקות ומתוקצבות נכון המאפשרות לבעל העסק ולאיש השיווק שלו לקבל ולחשב את הסטטיסטיקה והאינפורמציה שהצטברה במהלך מהלכי השיווק, ולבצע את ההתאמות הנדרשות לצורך מקסום מהלכי השיווק הבאים.
כלים לשיווק אינטרנטי
הכלי החשוב ביותר בימינו הוא ללא ספק אדוורדס, כלי הפרסום הממומן של גוגל. שיווק באינטרנט לעסקים בכל גודל וקנה מידה נשען על היכולת שלכם להיראות, ועם הענק הגדול ביותר ברשת, חברת גוגל, הגישה שלכם ללקוחות פוטנציאלים גדולה מאי-פעם.
כלי זה מאפשר למשווק האינטרנטי להתאים לעסק פרסומת קצרה וקולעת, שתמשוך לקוחות פוטנציאלים דרך מנוע החיפוש. גולשים שמחפשים מילות מפתח או משפטי מפתח שונים הקשורים לתחום בו העסק שלכם פועל יקבלו בתוצאות החיפוש את הפרסום הממוקד, וכך יגיעו לאתר של העסק שלכם.
כלי נוסף של שיווק באינטרנט לעסקים הוא הרשת החברתית פייסבוק, כלי שדורש עבודה מסוג אחר, והתמקדות בהתאמה לתכנים אחרים.
כלים רבים נוספים זמינים, לטווח קצר וארוך, וכעסק אתם צריכים להחליט על אופי המיתוג שאתם מחפשים, להתאים את האתר ואת מהלך השיווק מבחינת העיצוב והמלל, ולשקול לבנות עמוד נחיתה שמטרתו העיקרית היא המרת הגולשים לכדי לקוחות משלמים.