המטרה העיקרית של שילוט פנים היא לסייע לכל מי שמגיע למרחב שבו מותקנים השלטים להתמצא בקלות. אם מדובר למשל על בניין משרדים יציגו שלטי הפנים את שמות העסקים והחברות שנמצאים בכל קומה וקומה ובכל חדר וחדר באותה קומה. במבנים ציבוריים יכוונו השלטים שבתוך המבנה את הציבור אל מחוז חפצו, כך שיוכל להגיע בקלות ובמהירות וגם בקניונים ובמרכזי קניות תפקידו העיקרי של השילוט הוא לעשות סדר ולהקנות לציבור הרחב תחושה נוחה, שיש מי שחושב עליו ועוזר לו לא ללכת לאיבוד בתוך המרחב העצום והגדוש בגירויים.
אבל מעבר למטרה הנ"ל, שכמובן חשובה מאוד בפני עצמה, שילוט הפנים מניב רווח משמעותי לנוסף למי שמשקיע בשילוט מעט תשומת לב ומחשבה: מיתוג העסק, הארגון, החברה או אפילו בניין המשרדים כולו או הקניון כאיכותיים.
הפן השיווקי של שילוט פנים מושקע
כשאנחנו מגיעים למקום ומגלים שילוט ברור ומסודר, מיד נוצר אצלנו רושם חיובי כלפי המקום וכלפי העסקים השוכנים באותו מקום.
את חשיבותו המכרעת של הרושם הראשוני כולנו מכירים, כך שקל להבין מדוע שילוט פנים מושקע עוזר מאוד למיתוג.
בפרט כך הדבר כשהשלטים "מדברים" בשפה עיצובית אחידה, מיוצרים מחומרים איכותיים ולא רק מעבירים אינפורמציה יקרת ערך אלא משרים סביבם אנרגיות של אסתטיקה, סדר, מחשבה ומאור פנים.
אגב, הפן השיווקי של שילוט הפנים רלוונטי לא רק כלפי חוץ, כלומר ביחס ללקוחות של העסק או אורחי הארגון, אלא גם כלפי פנים – מחקר שנערך בארה"ב גילה שעובדים ששמם מופיע על שלט, ובמיוחד אם מדובר בשלט שהושקעו בו משאבים, מגלים נאמנות גבוהה יותר למקום עבודתם ומשקיעים יותר בכל יום עבודה.
איך ליצור שלטים מרשימים ואפקטיביים במיוחד?
מבחינת העיצוב של שילוט פנים חשוב מאוד לא להשתמש ביותר מדי צבעים, וכמו כן כדאי להימנע מגרפיקות מורכבות יתר על המידה – הכלל Less is More מתאים במיוחד למקרים אלה, שכן עיצוב שמחייב הקדשת תשומת לב רבה מדי הוא בבחינת תפסת מרובה לא תפסת, ואילו שלט שמפגין נוכחות צנועה אבל מובהקת מעביר בדיוק את המסר הנכון והרצוי, גם לעובדים וגם ללקוחות.
Comments are closed.