כיום ניתן לראות שמרבית העסקים הקיימים המוכרים מוצרים פיזיים פותחים לרווחת הקהל שלהם גם חנות וירטואלית. זאת כדי להגדיל מכירות ולאפשר ליותר אנשים לבצע רכישות בצורה נוחה ונעימה יותר מהבית מבלי הצורך להגיע לחנות. אל החנות הווירטואלית מתייחסים כמו עסק לכל דבר, או לכל הפחות כסניף נוסף ברשת. מכיוון שמגרש המשחקים של האינטרנט שונה מהמגרש הפיזי, הרי שיש דברים שחשוב לעשות על מנת להפעיל את החנות בצורה חכמה ויעילה.
יתרונות חנות וירטואלית
לחנות הווירטואלית יתרונות רבים: הלקוחות יכולים לבצע השוואת מחירים מהירה ולמצוא מוצר המתאים להם במהירות ובקלות, הלקוחות חוסכים זמן בהתארגנות והגעה פיזית למקום, חוסכים כסף ביציאה, יכולים לחפש בנחת מה שהם רוצים ללא "הטרדות" מצד נותן השירותים בחנות ומבלי לחץ מצדו ולראות מול עיניו את כל המוצרים בקטגוריה בה הוא מתעניין, כיוון שבחנות עצמה לעתים דברים רבים נעלמים מן העין.
מדיניות משלוחים ורכישה באתר
חלק חשוב בבניית החנות הווירטואלית הוא תכנון נושא מדיניות המשלוחים וכל אופן הרכישה באתר. חווית המשתמש באתר הנה קריטית לא רק בעבור ביצוע המכירה הראשונה אלא כדי לשמור את הלקוח לרכישות חוזרות בקרוב. קו המחשבה צריך להיות כזה שמאפשר ללקוח לרכוש בצורה נוחה ויעילה דרך האתר, כאשר הוא עושה זאת במינימום שלבים ובמקסימום יעילות. כך למשל להימנע מעמודי פרסומת מיותרים בין העמודים השונים בתהליך ביצוע הרכישה. כדאי לאפשר ללקוח למלא טופס הזמנה אחד, כאשר בתוכו כבר ניתן יהיה למלא את פרטי המשלוח וסוג המשלוח ושהמערכת תשכלל את המחיר הסופי עבור הלקוח.
כדאי לדאוג למדיניות משלוחים מהירה ובטוחה עבור הלקוחות. כאשר אנשים מבצעים רכישה דרך האינטרנט זה אומר שהם סומכים על זמן המשלוח הצפוי שרשמתם באתר, כלומר שאם התחייבתם להעביר הזמנה תוך 10 ימי עסקים אל בית הלקוח, כדאי לדאוג שזה יעשה כן.
חשיבות הזמינות ואפשרויות התשלום
על מנת להפעיל בהצלחה אתר מסחר או חנות וירטואלית יש הצורך במתן שירות זמין ויעיל להעלאת מדד האמינות בין הלקוחות לבית העסק (ודאי אם מדובר בעסק פרטי ולא ברשת מוכרת). בנוסף, לתת אפשרויות תשלום שונות ונוחות עבור הלקוח: תשלום בכמה שיותר סוגי אשראי, תשלום באמצעות PAYPAL (אופציונאלי), תשלום באמצעות העברה בנקאית וכו'.
Comments are closed.