היום ניתן למצוא מגוון פסי האטה להתקנה עצמית, אשר מגיעים במגוון רחב של גבהים שונים, צבעים יפים, אורכים ומשקלים משתנים וכמובן עשויים מחומרי גלם מגוונים. לכל סגנון של פס האטה יש את היתרונות והחסרונות שלו, ולכן לכל פס האטה יש את השימוש האידיאלי עבורו. ישנם פסי האטה שמשמשים למספר מטרות שונות, אך לרוב לכל סוג של פס האטה יש את התפקיד הייחודי לו. היכולת של פס האטה להאט את מהירות כלי הרכב, תלויה בגובה שלו ובעמידות שלו. ככל שפס ההאטה יהיה גבוה וחזק יותר, כך יכולת ההאטה שלו תהיה משמעותית יותר. ישנם פסי האטה שמסוגלים להאט את כלי הרכב שעוברים עליהם בעשר קמ"ש בלבד, בעוד אחרים מסוגלים להוריד את המהירות ב- 40 קמ"ש.
מגוון פסי האטה להתקנה עצמית – היכרות ראשונית
פס ההאטה הנפוץ ביותר, הינו פס האטה העשוי מפלסטיק (PPC) ומסוגל להאט את הרכב ב – 10 קמ"ש. נהוג להתקין אותו בכניסה לחניונים ולפני שערים חשמליים. מדובר על פס האטה שנוצר באירופה, ניתן להשתמש בו הן בפנים והן בחוץ, היות והוא עמיד לקרני השמש. פס האטה נפוץ לא פחות, הינו פס האטה העשוי מ – PPC ומתאים לצורך האטת המהירות ב – 20 קמ"ש. פס האטה זה מתאים במיוחד להתקנה באמצע חניון או באמצע הכביש, הוא חסין מפני קרני השמש ונשאר יציב לאורך זמן. כמו כן, ניתן למצוא בשוק פס האטה בסגנון הזה, אשר מיועד להגבלת המהירות ל – 30 קמ"ש. סגנון אחר של פסי האטה, הינו פסי האטה העשויים מגומי ממוחזר ודחוס, הם מגיעים בצבעי שחור וצהוב ויכולים להתאים ל – 20 קמ"ש. פס זה מתאים לרכבים ששוקלים עד 4 טון. כמו כן, ניתן למצוא פסי האטה העשויים מגומי טבעי, בעלי עמידות גבוהה במיוחד. פסים אלו מתאימים ל –40 – 30 קמ"ש, ומתאימים לרכבים ששוקלים מעל ל – 4 טון.
לסיכום, ניתן היום למצוא בשוק כמות גבוהה ומגוונת של פסי האטה להתקנה עצמית, כאשר לכל פס האטה יש את הייעוד הייחודי לו. ישנם פסי האטה עמידים וחזקים יותר, לצד פסי האטה פשוטים וזולים יותר.
Comments are closed.